Het videostream-platform als op zichzelf staande campagne van Universiteit Twente
Opdrachtgever
Universiteit Twente
Aantal medewerkers
3.150
Categorie
Campagne, Concept, Evenement, Huisstijl, Online platform, Publiciteit, Website
Door de coronasituatie is het voor Universiteit Twente (UT) niet mogelijk om open dagen op de campus te organiseren. Daarom willen wij een eigen online platform ontwikkelen waarop wij met live videostreams, groepchats, 1:1 chats, polls en een interactief blokkenschema onze internationale doelgroep weten te bereiken en te informeren. Het platform dient een eigen gezicht te krijgen dat goed aansluit bij de huisstijl van de UT. Op termijn moeten ook andere evenementen op dit platform plaats kunnen vinden. De totale doorlooptijd vanaf de briefing tot live-gang was minder dan 7 weken. Uitwerking nieuwe functionaliteiten en events doorlopend vanaf begin 2021.
Na het functioneel ontwerp te hebben gedefinieerd, hebben wij de UT.Live huisstijl en het platform ontwikkeld. Het is een omgeving waar moeiteloos 10.000 gebruikers tegelijk gebruik van kunnen maken, in het geval van de Online Open Dagen (OOD) met ruim 35 simultane videostreams en chats. Het platform biedt de mogelijkheid om in een geavanceerde omgeving dedicated videostreams aan te bieden. Het interactieve blokkenschema laat gebruikers hun favoriete programma-onderdelen selecteren en zo hun eigen programma samenstellen, het video-/streamkanaal bevindt zich op een eigen pagina waar ook interactieve elementen als polls, groepschats en 1:1 chats ingebouwd zijn.