Kerniversum

Vrijdag Topvijfdag! #9

Onze aanraders voor week 43

De vier van Kern met de vijf van Kern.

Elke week selecteren wij onze top vijf van het meest interessante, tofste, grappigste en spannendste dat we op het web en elders tegen zijn gekomen. In onze studio delen wij al jaren de hele dag door dingen die we om ons heen zien en die we opmerkelijk vinden. Zo houden wij elkaar op de hoogte van de wereld buiten ons persoonlijke blikveld, want we delen een honger naar nieuw.

We geven je met dit overzicht een kijkje achter de schermen bij Kern. Naast projecten van opdrachtgevers en eigen projecten is dit wat Jort, Vivian, Jord, en John Patrick bezighoudt. Deel dit lijstje vooral en laat het ons weten als je tips hebt!

 

Lachen in the Valley

We zitten klaar voor het laatste seizoen van Silicon Valley. Het laatste seizoen, dat kan altijd twee kanten op; totale flop of pure genialiteit. Volgens Martin Starr (Gilfoile in de serie) zit het wel goed : ) Voor ons is het seizoen al geslaagd als we getrakteerd worden op een paar nieuwe classic Jared-momenten.

 

Speciale Gewoontjes.

Grafische held Michiel Schuurman maakte een serie postzegels voor PostNL die elke Nederlander een flashback naar z’n jeugd geeft. Michiel kreeg de opdracht, omdat hij een Dutch Design Award won in 2017 voor Stoffenfabrikant Vlisco, waar hij sinds 2012 voor werkt. Algemene tip: volg Michiel.

 

Lekker abonnementje

Dat mobiliteit de komende decennia andere vormen aanneemt staat vast. Niet alleen qua vorm, techniek en kosten. Ook over autobezit en gebruik wordt hard nagedacht. In Nederland geniet BlaBlaCar al enige bekendheid, in Twente rijden Smart Cabs rond. Maar ons hart gaat net wat sneller slaan als een goed concept ook een aansprekende vormgeving krijgt. Enter Canoo: een electrische auto/bus/pil die is ontworpen onder leiding van Richard Kim, bekend van de BMW i3 en BMW i8. Het idee van de Canoo is dat je een abonnement op deze auto neemt. Je gebruikt hem als je hem nodig hebt en deelt hem met een andere groep abonnees. In theorie een goed plan, maar in het echt ziet het er ook lekker uit!

 

Vijf Spice Girls en zes gasten die Herb heten

Twittergebruiker @edgette22 ontdekte iets vreemds aan het Twitteraccount van de fastfoodketen Kentucky Fried Chicken: het bedrijf volgde maar 11 andere accounts. Met een beetje klikwerk ontdekte hij dat die 11 accounts verwijzen naar de 11 kruiden die KFC in de bereiding van haar kip gebruikt. Dat zo’n Easter Egg wordt bedacht is één ding (kudos naar Wieden+Kennedy), dat iemand het daadwerkelijk ontdekt is een tweede. Het duurde niet lang of @edgette22 werd vereeuwigd in een lekker kitscherig schilderij waarop hij staat afgebeeld terwijl The Colonel hem op z’n rug door de bergen tilt.

 

3D Open huis

Makelaardij is eigenlijk best een innovatieve branche. Van de cliché-types in (mantel)pak is de wereld van huizenverkoop getransformeerd naar een overwegend digitaal universum. Denk alleen al aan de macht van Funda, dronevideos, 3D films van interieurs, etc. We kwamen de tool van Matterport tegen bij vrienden die hun huis verkopen en waren behoorlijk onder de indruk (even in een kamer klikken in deze demo voor het beste resultaat). Matterport maakt een soort poppenhuis van foto’s van een woning waar je met groot gemaak doorheen kunt wandelen.

 

Volgende week een nieuwe Vrijdag Topvijfdag!!

 Kerniversum